Blog 7 Maleisië

12 januari 2023 - Kuala Lumpur, Maleisië

Na een soepele vlucht vanuit Ho Chi Minh stad landen we op Kuala Lumpur Airport. We halen onze huurauto op en na wat geoefend te hebben met het links rijden, vertrekken we naar Melaka. We verblijven in een appartementje op 10 minuten lopen van het centrum. Maleisië is een ‘cultuurshock’ na het prachtige en rustige Vietnam. Waar daar nog levende ontvelde/onthoofde kikkers op de markt te koop worden aangeboden, rijstvelden te over zijn en overal vers voedsel wordt bereidt, worden we in Maleisië geconfronteerd met  gigantische shoppingmalls en enorm veel fastfood!

Mies en Juul vermaken zich in de bont gekleurde en verlichte fietstaxis en spelen een paar keer in de ballenbak in het nabijgelegen winkelcentrum. We zien in Melaka de Nederlandse invloeden uit de VOC Tijd.

Na een paar dagen vertrekken we met onze huurauto naar de Genting Highlands! We verblijven hier in een “minion” appartement, tot grote hilariteit van de meiden! We bezoeken een pretpark in een gigantisch winkelcentrum (de Genting Highlands staan bekend als het Las Vegas van Maleisië. Dit is de enige plek in het streng islamitische Maleisië waar gokken is toegestaan).

Na de hysterie van zowel Melaka als van de Genting Highlands hebben we veel zin in onze aankomende trip naar de Jungle (Taman Negara).
Echter op de avond voor vertrek krijgen  we bericht dat ons verblijf geannuleerd is vanwege de vele overstromingen.

Gelukkig is onze reisleider niet voor 1 gat te vangen, want binnen no time heeft Lisanne het reisschema aangepast. Zo vertrekken we de volgende dag naar de Cameron Highlands, met onderweg een heerlijke lunch stop. De Cameron Highlands zijn vooral regenachtig en relatief koud. Gelukkig verblijven we in een hostel waar Mies en Juul geadopteerd worden door de “juffies” waarmee ze lekker tv kijken en heel veel knuffelen. Na een uitstapje naar een theeplantage, een schapen farm en een aardbeien kweker (waar zelf aardbeien geplukt mogen worden) dient het volgend probleem zich aan…. wat te doen met Kerst?

Door het gecancelde verblijf in de jungle is er een gat in ons schema ontstaan en het is zomervakantie (dus DRUK!) in Maleisië…
We besluiten om te vertrekken naar Bahang Bay, Penang.  Kerst wordt hier dunnetjes gevierd; daar dit een zeer islamistisch gebied betreft. We bezoeken hier nog een prachtige vlindertuin en ook de grootste fruitteler van Zuid Oost Azië.

Onze roadtrip gaat verder door naar Georgetown, waar we echt downtown en tussen de locals verblijven. Onze overbuurman voorziet de hele stad van Peking eend en speenvarken en onze andere buurman is de moskee.
Een bezoek aan de één na grootste Boeddha ter wereld slaan we natuurlijk niet over en ook doen we ons tegoed aan alle streetart die Georgetown rijk is.

Via Perak/Ipoh rijden we terug naar Kuala Lumpur. Hier vieren we Juul haar 2e verjaardag met een bezoek aan een Baby Shark playground, maken we een fietstour door het centrum, bezoeken we de de Petronas Towers en gaat Lisanne met Mies naar een wetenschapsmuseum. Wat is Kuala Lumpur gaaf.

We zijn wel weer toe aan nieuwe avonturen en we zullen 4 januari weer doorgaan… op naar de Filippijnen….

zie onder ‘videos‘ onze filmpjes van Maleisië voor meer beeldmateriaal!

B29C65C8-E42B-48A1-BB6B-3243028FC7F157F8591B-6730-40CD-BE6D-C532692E49AF5EC57327-4355-4981-A935-8C6FAB1FD7EFA4990398-3B3D-44AB-A643-78C3BA2DDB691D3750AC-76B4-4D88-876E-85318ABD16BD0E12209B-22B6-4B53-B084-E748378B564990647984-8828-44B7-8811-AC0471110E726E393BC5-BA57-468B-838F-F4A29F9CF90F3423F4C5-20EA-44FA-B3CC-7C54703D105A

1. Charlotte Clifford:
    12 januari 2023
    Yessssss!!!! Weer helemaal GEWELDIG!!!
    Levon vond dat jullie wel héél hoog zaten! En vond het museum heel cool!

Gefeliciteerd lieve Juul, je bent zó gegroeid!! Zo leuk te zien hoe Mies & Juul zulke beste vriendinnetjes zijn ❤️

Geniet geniet en geniet ervan lieverds!
  2. Nathalja en puck:
    12 januari 2023
    Ooo wat heerlijk weer! Lekker aan het genieten zeg jullie❤️